OVER ONS
De geschiedenis van Warnez
Misschien is Warnez nieuw voor je? Of misschien ben je al jaren klant? Al sinds 1950 is Warnez een vaste waarde in de aardappelindustrie – ondertussen als hoogtechnologisch aardappelinpakbedrijf. In 2024 nam de derde generatie al het roer over: aardappels blijven de grote liefde van de familie Warnez.
Niet moeilijk, want er zit meer in een aardappel dan je denkt. We bieden een groot aanbod aan verschillende producten aan: de basis (hallo, Nicola!), maar ook speciale variëteiten in verschillende verpakkingsformaten. Frietaardappelen in een doos van 12,5 kilo? Hebben we! Onze naam zal je in de supermarkt niet snel terugvinden, maar onze aardappelen des te meer: we leveren vooral aan retail en de voedingsservice.
Op al die jaren tijd bouwden we stevige banden op met onze partners, van de telers tot onze klanten. Kwaliteit en innovatie zijn daarbij onze toverwoorden. Dankzij onze geautomatiseerde productieflow kunnen we een grote verscheidenheid aan soorten aardappels en verpakkingen aanbieden: heerlijk flexibel en altijd van topkwaliteit.
Ook internationaal worden aardappels gesmaakt – daarom richtten we in 2021 een exportafdeling op. Een versteviging van onze positie als toonaangevende speler in de aardappelindustrie. Een ander nieuw project is Pomfresh: ons merk voor voorgegaarde aardappelen en diepvriesfrietjes. Gebruiksvriendelijk, lang houdbaar en erg geliefd bij zowel retail als foodservice. En de smaak? Overheerlijk, natuurlijk!
Onze geschiedenis

Firmin Warnez en Paula Bekaert richten een groothandel in ongewassen aardappelen op in de Bedevaartstraat in Tielt. Ze richtten zich vooral op export.

Warnez begint ook met het wassen en kleinverpakken van aardappelen, deels uit eigen oogst, deels uit toegeleverde aardappelen.

Warnez opent een nieuw bedrijf in de industriezone Tielt-Zuid. Op de oude locatie komt een AVEVE-tuincentrum.
Warnez heeft nu twee takken: Warnez nv als commercieel bedrijf en Agripom bvba als productie- en teeltbedrijf.

Warnez participeert in een aardappelcoöperatieve en begint aan een doorgedreven selectie van leveranciers en teeltgebieden.

We richten een tweede inpakstation op en beginnen een spin-off voor het inpakken van hoogwaardige producten (Pomtaste en Pomvit).

Wat met de toekomst?
We kijken met een innovatieve blik naar de toekomst van aardappelen. Duurzaamheid, kwaliteit en technologische vooruitgang staan centraal: nog efficiëntere productiemethoden, slimme verpakkingen en duurzame teeltpraktijken moeten onze groei garanderen, maar altijd met respect voor de natuur en onze lokale telers.
We blijven natuurlijk ook inspelen op veranderende consumententrends. De vraag naar gezondere, efficiënte, smakelijke en milieuvriendelijke producten blijft groeien. Zo bouwen we samen aan een toekomst waarin de aardappel niet alleen een voedzaam en veelzijdig ingrediënt is, maar ook een voorbeeld van hoe duurzame landbouw en verantwoorde consumptie hand in hand gaan.
